Sotsiaalmeedia on tänapäeva turunduse lahutamatu osa ning platvormid nagu Facebook ja Instagram pakuvad suurepäraseid võimalusi ettevõtetele ja turundajatele oma sõnumi edastamiseks. Kuid edu saavutamiseks on vaja hästi läbimõeldud strateegiat ja tegevusi. Siin on 10 näpunäidet, kuidas olla edukas Facebooki ja Instagrami turunduses.
1. Keskenduge oma sihtrühmale
Enne kui hakkate postitama, on hädavajalik mõista oma sihtrühma. Kes on need inimesed, keda soovite oma toodete või teenustega kõnetada? Mis on nende huvid ja vajadused? Kui teate oma sihtrühma, saate luua sisu, mis neid köidab.
Näide: Kui tegelete laste mänguasjade müügiga, siis see peaks välja tulema ka sisust. Selleks kindlasti kasutage pilte ja videoid lastest, kes mängivad teie toodetega. Kui müüte tervisetooteid, võiksite postitada artikleid või videoid tervisliku toitumise ja elustiili kohta. Igal juhul peaks sisus peegeldama seda, mida soovite müüa.
2. Olge regulaarne
Kuigi regulaarsus on oluline, ärge üle pingutage. Kõige olulisem on leida tasakaal, mis sobib teie sihtrühmale ja teie ressurssidele. Kindlasti ei tasu ära unustada ka seda, et orgaaniline ulatus on mõlema konto puhul väga madal ning kindlasti peab arvestama ka postituste reklaamimisega.
Näide: Kui müüte rõivaid, võiksite postitada kaks-kolm korda nädalas. Kui olete blogija, võite postitada ka iga päev.
3. Kasutage kvaliteetset visuaalset sisu
Inimesed mäletavad pilte paremini kui teksti. Kasutage kvaliteetseid fotosid ja videoid, et köita oma sihtrühma tähelepanu. Lisaks mõlemad platvormid aitavad ka videosisul paremini levida ning saavutavad paremini ka kasutajate tähelepanu.
Näide: Kui müüte toitu, võiksite postitada fotosid oma toodetest, mis on kaunilt esitletud. Kui olete teenusepakkuja, võiksite postitada videoid oma tööst, kuidas see klientidele kasulik on.
4. Kasutage sotsiaalmeedia reklaami
Kuna orgaaniline ulatus on väga madalaks keeratud platvormide poolt, siis sotsiaalmeedia reklaam on suurepärane viis oma sisuga sihtrühmani jõudmiseks. Saate sihtida oma reklaame inimestele, kes on teie sisuga varasemalt kaasa tulnud, kes on külastanud teie veebilehte, kellel on teie sihtrühmaga sarnased huvid ja profiilid ning palju muud.
Näide: Kui müüte riideid, võiksite sihtida oma reklaame naistele, kes on huvitatud moest ning on aktiivsed veebiostlejad. Kui olete teenusepakkuja, võiksite sihtida oma reklaame inimestele, kes elavad teie piirkonnas ning kutsuda neid mingi konkreetse pakkumisega teid külastama.
5. Olge kaasav
Igal postitusel peaks olema oma kindel eesmärk nagu inimeste kaasamine. Anna neile kindel üleskutse, mida nad peaksid tegema. Kui kutsud neid üles kommenteerima, siis kindlasti vastake ja reageerige nendele. See näitab, et olete huvitatud nendega suhtlemisest ja kontaktide loomisest.
Näide: Kui keegi kommenteerib teie postitust, vastake neile isiklikult. Kui keegi esitab teile küsimuse, vastake sellele põhjalikult.
6. Looge väärtuslikku sisu
Ärge postitage ainult oma tooteid või teenuseid, mis on ainult müügile suunatud. Looge sisu, mis on omaette väärtuslik ja huvitav. See võib olla näiteks nõuanded, inspiratsioon või lihtsalt lõbusad postitused.
Näide: Kui olete toitlustusettevõte, võiksite postitada retsepte või toiduvalmistamise näpunäiteid. Kui olete spordiklubi, võiksite postitada treeningvideoid või motivatsioonilugusid.
7. Kasutage sotsiaalmeedia trende
Järgige sotsiaalmeedia trende ja kasutage neid oma kasuks. Näiteks kui on käimas uus väljakutse, võiksite sellele kaasa lüüa.
Näide: Kui on käimas #throwbackthursday väljakutse, võiksite postitada fotosid oma ettevõtte algusajast. Kui on käimas #nationaldogday, võiksite postitada fotosid oma lemmikloomadest.
8. Osalege sotsiaalmeedia kogukondades
Liituge sotsiaalmeedia gruppidega, mis on seotud teie ettevõtte tegevusega ja vestlege teiste kasutajatega. See on suurepärane viis oma ettevõtte tutvustamiseks ja teistega suhete loomiseks.
Näide: Kui müüte riideid, võiksite liituda mõne moegruppidega. Kui aga tegelete autovaruosade müügiga, siis liituge mõne autonduse grupiga, kus küsitakse näiteks soovitusi või abi.
9. Mõõtke oma tulemusi
Kasutage sotsiaalmeedia mõõtmise tööriistu, et jälgida oma tulemusi. See aitab teil näha, mis töötab ja mis mitte ning millist sisu ka tulevikus edasi toota.
Näide: Kasutage Facebook Insightsi, et näha, kui palju inimesi näeb teie postitusi, klikkab teie linkidel ja võtab teiega ühendust. Kasutage Instagram Insightsi, et näha, kui palju inimesi jälgib teid, meeldib teie postitustele ja vaatab teie lugusid.
10. Olge kannatlik
Sotsiaalmeedia turundus võtab aega ning seda saab võrrelda isegi ühe korraliku maratoniga. Ärge oodake, et müük koheselt kasvab või kontakte hakkab uksest ja aknast tulema. Jätkake stabiilselt ja kindlalt sisu loomist, oma jälgijatega suhtlemist ning aja jooksul hakkate nägema tulemusi, mis peegelduvad ka ettevõtte pangakontol.
Kui neid näpunäiteid jälgida ja järjepidevalt tegutseda, siis need aitavad teil luua eduka sotsiaalmeedia turundusstrateegia. Läbi nende on teil võimalik jõuda oma sihtrühmani ja kasvatada oma äri. Olge loominguline, järjepidev ja kohanemisvõimeline, sest sotsiaalmeedia areneb pidevalt ning teie strateegia peaks seda kajastama.
Pole aega või oskusi, et seda kõike hallata? Pole midagi, tuleme Sulle appi!