Skip to main content

Enamik ettevõtteid loovad oma kodulehe mõttega, et see kestab aastaid. Kuid mis siis, kui see, mis kunagi tundus kaasaegne ja toimiv, hakkab tänases digimaailmas hoopis ettevõtte arengut pidurdama?

Kodulehe uuendamise vajadus ei teki üleöö, vaid see hiilib ligi märkamatult. Veidi aeglasem laadimine, vähenenud liiklus, vähem kontaktipäringud ja klientide tagasiside: “Teie leht oli kuidagi segane.”. Korraga märkad, et konkurendi veeb tundub kaasaegsem ja ka usaldusväärsem. Need on märgid, et Sinu leht ei tööta enam nii hästi nagu peaks.

Kui veebileht hakkab Sinu ettevõtte vastu töötama

Disain on sageli esimene, mis reedab kodulehe vanuse või toimimise. Kui leht näeb välja nagu aastatetagune kataloog, on külastajal raske uskuda, et ka ettevõte ise on ajaga kaasa läinud. Visuaal ei pea olema ülepingutatud ning tegelikult piisab puhtast kujundusest, lihtsast struktuurist ja loogilisest navigatsioonist, et jätta kaasaegne ja usaldusväärne mulje. Mõtle oma veebist kui esmakohtumisest: kas see jätab endast mulje, mida tahaksid kliendile näidata?

Aga probleem ei pruugi olla ainult välimuses. Sageli on küsimus ka selles, et veeb lihtsalt ei tööta nii nagu peaks. Leht on aeglane, mõni link ei ava õiget lehte või mobiilis on navigeerimine tülikas. Kui kasutaja peab sisu suurendama või tagasi minema, on ta sisuliselt juba kaotatud klient.

Kuidas aru saada, et on aeg oma koduleht uuendada | WINK Digiagentuur

Tehnoloogia areng ei püsi kunagi paigal. Kolm aastat tagasi loodud leht võib tänaseks juba töötada aegunud tarkvaral või moodulitel (pluginatel), mis loovad täiendavad turvariskid. Lisaks muutuvad otsingumootorite algoritmid – kui leht pole SEO-põhimõtteid arvestades optimeeritud, võib see ühel hetkel peaaegu nähtamatuks muutuda. Kiirus, turvalisus ja mobiilisõbralikkus pole enam lisaväärtus, vaid miinimumstandard.

Ka ettevõtted ise muutuvad kiiremini kui nende veebilehed. Võib-olla pakud täna juba uusi teenuseid, sihid teistsugust turgu või oled uuendanud oma brändi visuaali. Kui veeb ei peegelda seda, kes Sa täna oled, on see kui visiitkaart, millel on vana aadress ja vale telefoninumber. Sõnum ja tegelikkus lähevad lahku ning Sinu kliendid tunnevad selle kohe ära.

Kuidas märgata ja reageerida õigel ajal?

Mõtle hetkeks oma veebilehe tulemuste peale. Kas külastajate arv on langenud? Päringuid tuleb vähem? Turunduskampaaniad toovad küll liiklust, kuid kontaktivormid jäävad tühjaks? Need on vaiksed, kuid selged märgid, et koduleht ei täida enam oma rolli.

Mõnikord piisab sisustrateegia uuendamisest ja tekstide värskendamisest. Teinekord tuleb aga minna sügavamale ning muuta struktuuri, parandada SEOd ja mõelda, kuidas külastaja liigub ühest punktist teiseni. Hästi planeeritud veeb juhendab oma külastajaid, mitte ei sega nende eesmärkideni jõudmist.

Mobiilisõbralikkus väärib siin veel eraldi tähelepanu. Kui koduleht ei kohandu väiksemate ekraanidega või tundub seal kohmakas, on see kui ärikohtumine katkise projektoriga – sõnum võib olla suurepärane, aga esitlus ei jõua kohale. Tänapäeval tuleb üle poolte veebikülastustest nutiseadmetest. Kui sealne kogemus on kehv, on müügivõimalus kadunud enne, kui kontaktivorm üldse avaneb. Saladuskatte all võime öelda, et isegi täna on see paljude veebilehtede üks suurimaid probleeme.

Kuidas aru saada, et on aeg oma koduleht uuendada | WINK Digiagentuur

Kodulehe uuendamine ei tähenda alati nullist alustamist. Sageli piisab mõne olulise osa kaasajastamisest, milleks võib olla disain, sisu või tehnilise platvormi vahetus. Enne otsustamist tasub aga teha aus ülevaade, mis töötab ja mis mitte. WINKis alustame alati auditist, et mõista, kuidas külastajad lehte kasutavad, miks nad ühendust ei võta või osta ja mida on vaja teisiti teha. Alles seejärel liigume edasi lahenduste juurde, kuidas seda teha.

Kui soovid rohkem teada, kuidas selline analüüs ja uuendusprotsess välja näeb, vaata kodulehe tegemine alamlehte. Sealt saad aimu, kuidas me loome ja arendame veebirakendusi, mis töötavad tõeliselt Sinu ja Sinu ettevõtte kasuks.

Kokkuvõtteks

Kodulehe uuendamine ei ole lihtsalt visuaalne värskendus, vaid sõnum ettevõtte arengust ja tahtest pakkuda paremat kogemust oma klientidele. Kaasaegne, kiire ja strateegiliselt läbi mõeldud veebileht ütleb Sinu kliendile, et ettevõte liigub ajaga kaasas ja hoolib oma kuvandist ning pakub usaldusväärseid lahendusi.

Kui koduleht enam ei peegelda Sinu tänast olukorda või selle tulemused on jäänud tagasihoidlikuks, on aeg talle uus hingamine anda. Mitte sellepärast, et “kõik teevad seda”, vaid selleks, et Sinu koduleht päriselt töötaks – tooks kontakte, kasvataks nähtavust ja aitaks brändil kasvada.

Kirjuta meile ning saame tuttavaks!

    Vorm on kaitstud Google RECAPTCHA lahendusega: privaatsustingimused ja teenusetingimused.