Upload Logo

EELDATAV LUGEMISAEG: 3MIN

Artikli pealkiri siin ja seal

Miks su veebileht ei müü ja tekstid ei tööta

Copywritingut võib tõlgendada kui tekstide kirjutamist veebilehtedele, reklaamidele, e-mailidele, müügiedenduse eesmärgil.

Sisuloome ehk Copywriting on enamat kui lihtsalt kirjutamine.
Isegi enamat kui hästi kirjutamine. See on lugejas tunnete äratamine ja tulemusena tegevustele suunamine.
Lõpuks on copywriting ikkagi müügi tõstmiseks. Oskus sõnadega veenda head lugejat käituma sinu soovide kohaselt. Milleks võib olla kas emaili nimekirja registreerumine, teenuse tellimine või ostu sooritamine, artiklile või meilile klikkimine.

Pildi allkiri mingite kommentaaride lisamiseks.

Loo probleem ning lahenda see inimese jaoks. Või teistmoodi öeldes mõista mis on kliendi probleemiks ja paku talle lahendust.
Näiteks selle asemel, et reklaamida puuri, tuleks reklaamida kuidas on vaja lambi kinnitamiseks puurida auk – ning selle töö aitab ära teha puur.

“Tsitaat või väljavõetud tekst millegi rõhutamiseks või kellegi autoriteedile toetumiseks.”

Kokkuvõttes ei soovi inimene endale soetada tööriista, vaid tal on vajadus selle järgi mida sellega saab teha.
Näiteks Dormeo ei kasuta pealkirja nagu “Osta madratseid ja tekke siit!” vaid “Dormeo – kõik mida vajad kosutavaks ja heaks uneks.”

Kuidas tekitada ostusoov?

  • Juhata inimene ostuni. Viited asjadele, linkidele. Tutvusta kuidas toimub ostuprotsess.
  • Niiöelda nõudvad fraasid nagu “Alusta e-kursuse ja enda arendamisega!”.
  • Ajaga mängimine “Soodushind viimaseid päevi”. Inimesel tekib hirm, et ta magab hea võimaluse maha. Viimaste toodete puhul jääb koguni ilma.
  • Võida tähelepanu köitva pealkirjaga. Potsesiaalsel kliendil tekib suur uudishimu.
  • Huvitu kliendi probleemist ja samastu temaga. Personaalsed näited. Kaastundik ja mõistev suhtumine.
  • Ihaldus – Pane inimene tundma muutust tema elus. Mis muutub paremaks ja ilusamaks kui seda toodet kasutada? Mis probleemid saavad lahenduse?

Oled sa kunagi külastanud veebilehte, kus seisab suurelt “Osta kohe!” ja vajutanud seda koheselt?

Ära alusta fraasidega nagu “Osta kohe” või “Proovi tasuta”. Alusta kliendi probleemiga ning kuidas sinu toode või teenus on selle lahenduseks. Inimestele ei meeldi kaotada, vaid võita. Negatiivsed emotsioonid on tugevamad kui positiivsed. Seega sinu mis tahes sisuloome pealkiri peaks väljendama seda, mida inimesed kaotavad, millest jäävad nad ilma või mis probleem jääb lahendamata, kui nad ei kasuta sinu toodet/teenust ( Quora.com – Avalehe copywritingust ). Sinu pealkiri ja alampealkiri peaksid olema selged, konkreetsed ja äratama tähelepanu.

Mingi teine pilt mingi teise aga natukene pikema allkirjaga, kui see eelmine seal üleval. Aga ehk mitte kahel real. Eks näis...

Teksti suunamine potensiaalsele kliendile

Selleks on vajalik oma kliendi lähendane tundmine:

  1. Lähtuvalt positsioonist, tööst ja east, mis võiks teda huvitada?
  2. Mis võivad olla selle inimese jaoks aktuaalsed probleemid või mis koha pealt ta sooviks areneda?
  3. Lähenemisviis olenevalt kliendiprofiilist (proffesionaalile konkreetne lahendus, detailne ülevaade/või selle vastand ehk siis mugav “võtmed kätte” teenus)

Holger Mets

Holger Mets on veebi- ja brändiloomele keskendunud disainer, kes kasutajat eelkõige meeles pidades loob lahendusi, mis on esteetilised visuaalselt, ent samaaegselt kasutajasõbralikud.